2015-12-30

Årets sista julklapp kom i dag och det blev så bra


Så nu är vi hemma igen från Skåneland och det sista julfirandet för den här omgången. Många trevliga skratt, god mat och en massa shopping har det bjudits på. Bland annat spenderade vi måndagen i Malmö och äntligen hade vi tid med ett litet besök på Science Fiction bokhandeln, detta efter oräkneliga försök. Vilket underbart ställe. Jag hade kunnat göra av med massor av pengar på fina saker där men har man köpstopp när det gäller böcker så har man. Nu var det i och för sig så att där fanns andra saker vilket visade sig ganska tydligt eftersom de andra tre som var med mig och som inte läser kom ut med varsin kasse med shoppade saker. Så kan det gå.
Tomten måste tyckt jag var snäll i år för äntligen så fick jag en Sting-bokhylla. Äntligen, äntligen, äntligen.... Och så fick jag i försenad julklapp av min bästa (jag har bara en) lillasyster med familj det som syns på bilden. Äntligen är den min och jag har redan tjuvkollat lite och den är precis så fin som alla säger att den är. Så nu ska jag bara lyckas hålla mig tillräckligt länge från att läsa den. Med tanke på att det är tvp två veckor sedan jag läste ut den för barnen på jobbet så kan jag kanske hålla mig i en månad åtminstone. Men mycket längre kommer det nog inte att gå.

2 kommentarer: