2012-04-02

Läst i Mars

Då var så äntligen mars till enda (en av de tråkigaste månaderna på året enligt mig). April kommer med förhoppningsvis underbart vackert och varmt väder, ljusa kvällar och blommor i rabatterna. Och givetvis förhoppningsvis en hel del lästid - i en solstol som jag ännu inte äger.
Men mars månad blev trots allt en rätt så bra läsmånad. Dessutom en del sköna promenader med böcker inpluggade i öronen.

Mars böcker:
Fladdermusmannen av Jo Nesbö
Evermore - de odödliga av Alyson Noël
Skorpionerna av Robert Ludlum (Ljudbok)
Sarahs nyckel av Tatiana Rosnay
Tom Sawyers äventyr av Mark Twain
Fallet med de försvunna böckerna av Ian Sansom
Kackerlackorna av Jo Nesbö (Ljudbok)
Odjurens stad av Isabel Allende
Alice i underlandet av Lewis Carroll
Släpp inte taget av Harlan Coben

Antal böcker lästa/lyssnade på = 10
8 böcker på svenska, inge på engelska, 2 ljudböcker

Mars roligaste bok: Fallet med de försvunna böckerna vinner solklart denna kategorin. Den är rapp och innehåller ordvrängeri som jag älskar.

Mars mest spännande bok: Har denna månaden läst många böcker som jag skulle vilja kalla spännande. Nesbö och Coben är klara författare om jag vill ha något spännande och där det händer mycket. Även Skorpionerna av Ludlum var bra. Vinnare får nog dock Fladdermusmannen bli.

Mars överraskning: Skriver nog återigen Fallet med de försvunna böckerna. Hade inte jättestora förväntningar på den här boken. Läste nämligen någon stans att den påminde om Alexander McCall Smiths böcker och de klarar jag bara inte av. Så Ian Sansom blev en positiv bekantskap som jag ska läsa mera av. Evermore var också en stor överraskning, för det var inte vad jag trodde att den skulle vara, på ett positivt sätt.

Mars sämsta: Det är hemskt att behöva skriva det, men Alice i underlandet var ingenting för mig.

Mars bästa: Kan inte sätta en bästa bok, har läst väldigt mycket som varit bra. En väldigt positiv månad med andra ord. Men eftersom Fallet med de försvunna böckerna är omnämnt lite här och där i det här inlägget så får det helt enkelt bli månadens bästa bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar