2012-06-14

Drivor av böcker

Den senaste veckan lite drygt har det rasat in böcker i drivor hemma hos mig. Vet inte när jag ska hinna läsa alla men just nu är jag otroligt sugen på att läsa i alla fall.



Feber och Forever av Maggie Stiefvater. Gillade första delen i serien och tänkte ge del 2 och 3 en chans. Biblioteksfynd.




Kung Liljekonvalj av dungen av Maria Lang (redan läst), Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström och Gullregn i Oktober av Maria Lang. Aldrig läst något av dessa författare tidigare så jag tyckte det var på tiden. Och dessutom; vem behöver gå och fynda på loppis när mamma och pappa har ett helt uthus fullt med gamla godingar.




Pojkarna av Jessica Schiefauer. Verkar intressant och dessutom lite lagon tjock för solstolen. Där passar inga tegelstenar. Men Blunddockan av Jeffery Deaver fick ändå följa med hem. Har länge följt Deavers författarskap och brukar gilla. Kunde därför inte låta bli denna som dessutom verkar handla om en ny karaktär och inte Lincoln Rhyme. Även dessa två hittade jag på biblioteket.


Lee Childs nya bok Dold identitet släppt nu i juni fick jag som recensionsexemplar av Damm förlag. Ytterligare en favoritförfattare som kräver läsning snarast. Vilseledd av Linwood Barclay är ytterligare ett recex, denna av Kabusa. Helt ny författare som det ska bli spännande att läsa.


Agatha Christi passar perfekt att läsa på semestern. Kräver ingen större tankeförmåga men är otroligt bra och mysigt ändå. Liket i biblioteket, Korten på bordet och Mord på ljusa dagen fick följa med mig hem från en loppis för ynka 30 kronor.


Lägg sen till övriga böcker från biblioteket som legat här i snart två månader, alla böcker i bokhyllan och möjligheten att jag med största sannolikhet kommer fynda fler böcker från olika ställen så är definitivt min semester räddad i läsväg. Får nog för ovanlighetens skulle göra en lista i vilken ordning jag ska läsa böckerna. Det brukar gå snabbare att läsa då av någon konstig anledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar