2012-06-03

I väntan på måndagen

Söndagsångesten och rastlösheten kryper för tillfället i hela min kropp. Klockan är nio på kvällen och jag skulle nästan kunna gå och lägga mig att sova, i alla fall om jag vetat att jag hade kunnat somna. Sambon sitter och kollar på någon nasty zombiefilm, vilket absolut inte är något för mig. Jag skulle kunna gå och sätta mig och läsa men det går väldigt trögt just nu. Det handlar nog om att jag fortfarande inte vet riktigt vad jag vill läsa. Är ca 100 sidor in i Emma av Jane Austen och den verkar inte på något sätt dålig - snarare tvärt om. Jag tror att jag kommer att älska den, men den lockar inte just nu. Nightshade av Andrea Cramer går lite bättre. Men eftersom jag lyssnar på den så krävs det att jag har något jag kan sysselsätta fingrarna med samtidigt och det finns aboslut inget jag känner för att göra.
Nä - söndagar strax innan läggdax är inget för mig. Jobbet väntar ju runt krönet och det är inget jag längtar efter just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar