2016-02-20

Är det för tidigt att hoppas på vår?

Idag har vi skitväder på riktigt här hemma. I morse såg det väl hyfsat ut men någon gång bortåt lunch när jag skulle sätta mig och läsa så började det blåsa ordentligt. Sen regn på tvären, värre och värre. Och helt plötsligt från ingenstans så började det snöa. Helt otippat! Nu har det i alla fall återgått till att enbart blåsa och det är kanske bra. Är det för tidigt att hoppas på vår???
Men fördelen med tråkväder är att man får mycket gjort. Jag har hunnit städa hela huset (vilket inte blev av så värst mycket igår), jag har hunnit läsa ut Nyckeln till Caroline och jag har hunnit hälsa på farmor vilket jag gör på tok för sällan. Nu funderar jag på om jag ska rensa/städa min ena bokhylla eller om jag ska sätta mig och läsa. Båda lockar faktisk så vi får väl se vad som vinner.

Bild på min väldigt röriga bokhylla. Det finns dock utrymme i den och det är ju positivt.


4 kommentarer:

  1. Jag ser en massa ledig plats (där det inte är böcker alltså) Det är ju toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är bara för att jag fick en stinghylla i julklapp så jag fick sortera om lite. Förmodligen kan jag fylla den med alla böcker som ligger på hög i min stora bokhylla. Annars lär den ju fyllas ganska så snabbt.

      Radera
  2. För mig blev det en slappdag i soffan framför Netflix, men det är inte så dumt det heller. Låt oss hoppas att våren snart är här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det lät skönt det där med att bara slappa i soffan. Det gör jag väldigt, väldigt sällan - typ ett par gånger per år bara.

      Radera