2016-02-28

Några tankar en söndag


"Evening at Home”  ~ by Edward John Poynter (English, 1836-1919):
  • Doftljus får helt enkelt bli den här veckans positiva sak. Jag har på allvarligt ett problem och maken försöker vara sådär rolig som bara makar och pappor kan vara och hävdar bestämt att jag eldar upp mina pengar. Men jag är inne i en period då jag bara måste ha ett doftljus brinnande bredvid mig när jag läser. För tillfället är det ett ljus som ska lukta Pomegrante och som jag köpt på Blomsterlandet.
  • Denna veckan har jag verkligen läst massor tack vare att det har varit läs-a-lot och i morgon lovar jag att sammanfatta hur det har gått på det stora hela. Men jag är nöjd i alla fall och har absolut nått upp till mina mål. Ikväll ska jag fortsätta att gotta ner mig i Land of Stories: The Enchantress returns.
  • Nackdelen med att vara inne i en sådan här läsperiod då man avverkar böcker på löpande band är att det är lite dåligt med det där recenserandet. Nu har jag helt plötsligt en liten vacker hög på fyra böcker bredvid mig vid datorn igen och då har jag ändå plockat bort en bok som jag bestämt mig för att inte recensera. Ibland gör jag inte det när det är som i det här fallet sjätte delen i en serie. Känns inte som om det är massor av nya saker att säga.
  • I övermorgon drar Ta kontroll över bokhyllan igång och jag är så taggad. Det har verkligen hänt saker på bloggen och framför allt på mitt instagramkonto sen jag la upp om tävlingen och det är så himla roligt. Glöm inte att använda #hyllvärmare2016 när ni lägger upp bilder till utmaningen. 
  • Jag kan inte låta bli att undra över varför det ska ta så lång tid att plocka upp vissa böcker. I helgen har jag äntligen läst Arvet efter dig av Jojo Moyes och utan att spoila en framtida recension så kan jag lova att det absolut inte fanns någon anledning för det var en helt fantastisk bok. Jag har förmodligen fler sådana böcker stående i bokhyllan och jag måste ta tag i dem också så småningom. 
Nu tänker jag njuta av söndagskvällen, äta risotto och sen läsa. Syns nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Gott med risotto! Det var så länge sen att det är nog dags att ha det på menyn igen, kanske till vecka 10

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var väldigt länge sedan för oss också. Det tar ju lite tid att tillaga och jag är oftast så fruktansvärt otålig när det kommer till matlagning så jag vill att allt ska gå snabbt och lätt.

      Radera