2016-02-02

Sammanfattning januari

"I'm not addicted to books.  We're in a committed relationship."  I must find this mug.:

Hej, hej allihopa. Det känns som en hel evighet sedan jag var här inne sist och det kanske ni inte har märkt så mycket eftersom jag haft en massa schemalagda inlägg nu under två veckor. Frånvaroorsaken kallas smekmånad och Västindienkryssning.
Men nu är jag tillbaka med förhoppningsvis massor av bloggenergi. Vi börjar i alla fall med att sammanfatta det jag läst under januari månads läsning och hur det har gått i mina mål. Det har tyvärr inte blivit alls så mycket läst som jag hade tänkt mig. Har varit för upptagen av allt annat.

Läst i januari:

Åtta böcker med andra ord och jag tror nog att jag får ranka Askfödd som den bästa. En riktigt bra bok. Men med undantag av Ruin and Rising så har jag gillat alla riktigt mycket.


Utifrån mina litterära mål:
  • Antal olästa böcker i hyllan nu 167 (tidigare 160). Riktigt dålig utveckling med andra ord.
  • Avslutat serier: 1 stycken i och med Ruin and Rising
  • Antal nya författare: 3
  • Lästa klassiker: 0
  • Resade böcker ur bokhyllan: 0
Utifrån mina utmaningar:
  • "Boktolvan": 1 författare (Anthony Doerr)
  • Återknuten bekantskap: 1 författare (Janet Evanovich)
  • Länder besökta: 4 + 3 fantasyvärldar
  • Kaosutmaningen: 6 punkter avprickade

2 kommentarer:

  1. Ser ut som du haft riktigt trevlig läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är nöjd med det jag läst även om jag gärna hade hunnit läsa ett par titlar till.

      Radera