2016-09-27

Top Ten Tuesday: Böcker på höstens läslista


Det blir många sådana här inlägg just nu; över böcker som jag gärna vill läsa nu i höst. För bara några dagar sedan skrev jag om de böcker jag vill läsa innan bäbis är född och om någon dag kommer det ett inlägg över oktober månads planerade läsning. Men för den sakens skull tänkte jag inte hoppa över att delta i veckans Top Ten Tuesday då det är dags att publicera titlar som är med på höstens läslista. Det finns många böcker jag vill läsa så jag ska försöka att inte upprepa mig själv allt för mycket.

Books On My Fall TBR List

1. Uppstigningens brunn av Brandon Sanderson
2. Pax: Pestan av Åsa Larsson och Ingela Korsell
3. Sedan du försvann av Morgan Matson
4. Queen of Shadows av Sarah J Maas
5. Half a King av Joe Abercrombie
6. The Queen of the Tearling av Erika Johansen
7. Naondel av Maria Turtschaninoff
8. Karriär i ondska av Robert Galbraith
9. Högt spel av Leigh Bardugo
10. Korpgudinnan av Elisabeth Östnäs

Jaha, där fick ni ett litet axplock på några böcker till jag himla gärna vill hinna läsa i höst. En del av dessa är nya, någon har jag redan hemma, lite ljudböcker och lite bibliotekslån och en del från önskelistan. Ska bli spännande att utvärdera så småningom hur många böcker jag verkligen kommer att läsa.

10 kommentarer:

  1. Jag håller på med Throne of Glass-serien, är på Crown of Midnight nu. Men har haft den vilande ett bra tag. Måste fortsätta med den. Sedan du försvann har kjag läst på engelska och den var riktigt bra. Robert Galbraiths bok har jag oläst i hyllan. De andra på din lista är jag också iintresserad av. Men, men

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, men ja... man ska hinna med allt. Jag tycker för övrigt väldigt mycket om Throne of Glass-serien. Är inne på slutet av tredje boken och det är riktigt spännande.

      Radera
  2. Inte en enda bok som jag känner till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där är ganska så mycket fantasy så det kanske beror på det. Men jag hoppas på att kunna rekommendera allihop. Jag är i alla fall extremt nyfiken på att läsa dem alla.

      Radera
  3. Pax-serien är poppis. Jag har inte läst någon del men tänkt att jag ska göra det någon gång....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut att du ska göra. Jag älskar den serien - bland det bästa i barn- och ungdomsväg jag har läst någon gång (förutom Harry Potter såklart!)

      Radera
  4. Maria Turtschaninoff är jag ju riktigt nyfiken på, det har jag nog sagt i några år nu, men någon gång så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst en bok av henne tidigare, men det var första delen i den här serien och den gillade jag väldigt, väldigt mycket. Så någon gång tänker jag absolut läsa denna.

      Radera
  5. här känner jag inte igen mycket! men fantasy är inte min starkaste gren även om det då och då slinker med någon sådan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, som vanligt är det nog ganska så fantasybaserat när jag gör listor. Nu när jag tittar på listan igen så var där ju faktiskt bara två böcker som inte var fantasy :) Det märks ganska så tydligt vad jag är sugen på att läsa just nu.

      Radera