2017-08-28

En resande bokklubb/The traveling bookclub

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om hur vi behandlar våra böcker, som i korthet gick ut på att vi kanske är för rädda om våra böcker. Nu var det inte det detta inlägget skulle handla om utan vill ni läsa mer om mina tankar kring det så finns det inlägget här.

I det inlägget tog jag i alla fall upp något som jag sett på booktube, som går ut på att jag nu tänker starta en resande bokklubb. Det verkade finnas ett intresse för det hela så nu kör vi.

Så här kommer det gå till:

Jag kommer att ge er som vill vara med två böcker att välja mellan. Om ni vill vara med så skriver ni ett mail till mig med er adress och vilken av böckerna ni helst skulle vilja läsa (majoriteten vinner så ni kommer inte veta på förhand exakt vilken bok det blir). 
Jag sätter jag ihop en lista på deltagarna, och skickar ut boken till första personen på den listan. Första personen lnågon form av färpenna och notera i början av boken vilken färg ni har. När ni avslutat boken skriver ni på lämplig tom plats några få rader om vad ni tyckte om boken och skickar sedan vidare boken till till den person som ni har fått en adress till via mail från mig. Och så vidare...

När boken sedan tillslut dyker upp hemma hos mig igen tänker jag skriva en recension med våra gemensamma tankar om boken, försöka visa lite bilder och sammanfatta vad vi kanske tyckte om konceptet med en resande bok. 

Böckerna att välja mellan är:

Bildresultat för yxmannen bokBildresultat för arthur peppers diskreta charm

Så nu är det bara att maila mig om ni är intresserade. Min mailadress är plu03aps@msn.com. Har ni några frågor eller funderingar så går det också jättebra att maila, eller att kommentera det här inlägget. 

Nu hoppas jag att det är några som är intresserade av att delta.

6 kommentarer:

  1. En sådan rolig idé, jag mailar och hänger på!

    SvaraRadera
  2. Vilken kul grej! Jag vill gärna vara med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul. Kommer ett mail till dig då så småningom.

      Radera
  3. Har kunde jag ha missat detta inlägget? Ska bli så roligt!

    SvaraRadera
  4. Väldigt rolig idé! Du har mail (strax).

    SvaraRadera