2017-08-20

Önskelistan

Jag har varit så otroligt duktig på att minska de antal olästa böcker jag har här hemma så jag är till och med riktigt stolt över mig själv. Så pass stolt så jag har bestämt mig för att belöna mig själv och unna mig en ny bok eller två. Men först tänkte jag att jag skulle ta mig ner till 30 olästa böcker. För tillfället befinner jag mig någonstans runt 45.

Här är i alla fall önskelistan som den ser ut just nu:

  • Harry Potter and the Chamber of Secrets av J. K Rowling - illustrerade utgåvan.
  • Strange the Dreamer av Laini Taylor
  • Naondel av Maria Turtschaninoff
  • The Hidden Oracle av Rick Riordan
  • The Dark Prophecy av Rick Riordan
  • Vända världen rätt av Jennifer Niven
  • The Inexplicable Logic of my life av Benjamin Alire Sáenz
  • En väktares bekännelser av Elin Säfström
284492073025131726252859301456663521123523447923

Den är förvånande inte allt för lång den där önskelistan.

Men allra, allra mest vill jag ha någon av dessa...

Relaterad bild

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag är verkligen nöjd över min egen prestation.

      Radera
  2. Mest imponerande blir hur du ska kunna välja bara en av specialutgåvorna av första Harry Potter-boken. :) Själv började jag med en inbunden och en paperback. Sedan blev det en till av varje, så nu har jag alla elevhemmen. :) Det är lite olika extramaterial i dem så det gäller att fundera på vilket elevhem man vill veta mer om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, egentligen vill man ju veta mer om alla elevhem, men jag vet helt ärligt inte om jag kan stå för införskaffandet av alla utgåvorna. Det känns lite konstigt att ha 10 utgåvor av en och samma bok. Just nu lutar det mest åt den inbundna Ravenclaw-boken för jag är tydligen en Ravenclaw. Men Huffelpuff är snyggast tycker jag.

      Radera
    2. För mig blev det inbunden Ravenclaw och Gryffindor och paperback Hufflepufff och Slytherin. Ångrar mig inte en sekund för att jag slog till på så många, men förstår om andra tycker att det är helknäppt. :) Lycka till med valet!

      Radera
    3. Just nu har jag helt enkelt inte råd, men jag vill ha alla.

      Radera
  3. Jag kommer nog aldrig ner till 30 olästa böcker. Jo kanske om 10 år :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kan det ju tilläggas att jag har vissa bokhyllor som jag inte riktigt räknat med i den här uträkningen. Mina klassikerhyllor där jag har snygga gamla inbundna böckerna finns lite till att läsa.

      Radera