2017-08-10

Fler biblioteksböcker

Tidigare idag berättade jag lite om dotterns bibliotekslån. Nu får jag väl ta och visa mina egna. För nu har jag verkligen hittat till biblioteket igen och lånar betydligt fler än jag borde. Ska bli spännande att se om jag verkligen kommer hinna läsa alla, jag har ju fortfarande några kvar sedan förra gången jag var på biblioteket.

Bildresultat för sågverksungenBildresultat för en kvinna i blåttBildresultat för onda flickorBildresultat för holding up the universeBildresultat för fantastiska vidunder och var man hittar dem bok

8 kommentarer:

  1. Onda flickor var riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra. Jag har höga förväntningar på den eftersom jag har älskat allt annat jag läst av Marwood.

      Radera
  2. En kvinna i blått gillade jag. Nu säger det inte så mycket för jag har uppskattat allt av Elly Griffiths. Det är så bra med bibliotek som ger en möjlighet att läsa allt man vill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också gillat allt av Elly Griffiths så här långt så tror inte att jag kommer att bli besviken på En kvinna i blått.
      Bibliotek är absolut bland det bästa som finns. Det är bara synd att jag inte hinner läsa allt jag vill och lånar och att man måste vara lite selektiv. Dygnet har ju tyvärr bara 24 timmar.

      Radera
  3. En kvinna i blått är jätte bra! Började lyssna på hennes böcker som ljudböcker för ett år sen ungefär och håller faktiskt på att lyssna om på dem, är inne på den tredje. Tycker att man ibland missar vissa detaljer första gången man lyssnar på en bok, så brukar uppskatta att lyssna om! :)
    Hennes böcker var faktiskt de som gjorde att jag mer och mer börjat lyssna/läsa på kriminalromaner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inget dåligt betyg när en författare öppnar upp en helt ny genre för läsaren. Jag gillade boken, och alla hennes andra med för den delen, så nu ser jag fram emot att läsa senaste delen.

      Radera
    2. Precis! Fick smak för Ann Cleeves böcker med som utspelar sig på Shetlandsöarna om kommisarie Jimmie Perez. Är roligt med böcker som utspelar sig i miljöer som är nya och främmande. :-)

      Radera
    3. Ja verkligen. Jag har också läste Ann Cleeves böcker och tyckte de var helt okej.

      Radera