2014-06-14

Vad ska jag välja

Har precis läst ut Skymningens barfotabarn av Anna Jansson och helt plötsligt sitter jag utan en plan på vad jag ska plocka upp här näst. Brukar alltid ha en tanke på vad jag ska plocka upp när boken är slut men inte nu. Egentligen har jag massor av recensionsexemplar som väntar på läsning, men de flesta är fruktansvärt tjocka och efter Wolf Halls utläsning förra veckan vill jag ha snabba, lättlästa böcker och Barfotadrottningen som ligger och väntar med sina 700 sidor lockar inte jättemycket då. Längta av Sylvia Day uppfyller däremot de kriterierna men vet ärligt talat inte om jag är jättesugen på sex just nu. Det finns en tid och en plats för den typen av litteratur.
Problemet ligger förmodligen i att jag vill plocka upp mina fina fantasy-böcker men har lite dåligt samvete över att recensionsexemplaren inte är lästa ännu. Nåja, får väl hel enkelt bara plocka upp en bok och hoppas på det bästa.

Book Necklace Pendant, So Many Books So Little Time, Frank Zappa Necklace, Clock Pendant

6 kommentarer:

  1. Skriv upp en recenssionsbok och så alla du är småsugen på att läsa på lappar och så lottar du helt enkelt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt ett bra tips. Ska jag komma ihåg till nästa gång...

      Radera
  2. Jag blev helt fascinerad av bilden... Har Frank Zappa sagt så? Fördomsfull? Jag? Näää...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar faktiskt så, jag trodde bara det var något allmänt ordstäv...

      Radera
  3. Ibland är det bara så svårt att välja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket... Det finns helt enkelt för mycket att välja på.

      Radera