2014-06-22

I Bokspeglen #1

Jag tänkte att jag varje söndag ska försöka att sammanfatta veckan som varit lite, att se hur det har gott med läsning, bloggning, bokköpande och mycket annat som kan vara förknippat med bloggen.

Läsningen denna veckan har väl egentligen inte varit superbra. Jag håller på med läsning av Barfotadrottningen av Ildefonso Falcones och den har jag också skrivit om här. Boken är definitivt bra men jag har helt enkelt inte hunnit med att läsa så mycket. Eller - idag hade jag hunnit läsa massor men då har jag varit fullt upptagen att att sitta vid datorn istället. Kul va!

På bloggen har det dykt upp lite blandad kompott, detta trots att tidigare i veckan gjorde blogger inte alls som jag ville. Men två recensioner har jag i alla fall fått upp och så lite om Game of Thrones, en bokbloggsjerka och deltagit i en utlottning hos Boklysten. Detta är också veckan då jag provat Fototriss för första gången.

Igår bestämde jag mig också för att delta i en läs-a-lot hos Nelly och Jenny. Den går av staplen den 5 juli så jag kommer återkomma lite mer med mina mål för den och vilka böcker jag tänker läsa.

Denna veckan blev veckan då det helt plötsligt bara var 100 dagar kvar till bokmässan och det har jag börjat skriva mer om tidigare idag.

Detta är veckan då böckerna har trillat in med jämna mellanrum. För ett litet tag sedan så fick jag lite otippat lite extra pengar på bokkontot (ja jag har ett sådant) och givetvis var jag tvungen att göra en beställning med en gång. Fast det krävdes en hel del planerande och plockande för att se hur jag på bästa sätt skulle få ut det mesta och bästa av pengen. 
Denna lilla hög blev resultatet, och förhoppningsvis är det mycket spännande läsning framför mig.


Böckerna uppifrån och ner är:
  • Dealing with dragons (bok 1 ur The Enchanted forest chronicles) av Patricia C. Wrede
  • Peter Pan av J.M. Barrie
  • Falling Kingdoms av Morgan Rhodes
  • Wars of the Roses - Stormbird av Conn Iggulden
  • The Assasins Curse av Cassandra Rose Clarke
  • Stolen Songbird av Danielle L Jensen
Har också fått hem två e-böcker från Bonnierförlagen (icke färdigkorrigerade upplagor). Dessa är:
  • En enda natt av Simona Ahrensted
  • Leona - Tärningen är kastad av Jenny Rogneby
Mycket läsning att ta sig an nu. Så tack för mig, syns nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Böcker som säkert är jättemysiga att läsa!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag verkligen på. Nu längtar jag efter semester och massor av lästid.

      Radera