2017-01-13

Vardagsliv: Sömnbrist

Det där med sömn sägs vara en bristvara när man har en bebis i huset. Jag ska faktiskt inte klaga så värst mycket på den biten för även om jag inte får sova en hel natt så blir jag bara väckt en gång på natten och en gång bortåt morgonen. Hon äter och sen somnar vi om.
Idag har vi en läkartid vid halv nio. Så dags brukar vi inte vara uppstigna. Därför och säkert bara därför har jag typ sovit fyra timmar i natt. Jag kan inte ens skylla det på dottern för hon har sovit betydligt mer. Nej givetvis skulle jag vakna av mig själv och ligga vaken i två timmar. Visst jag hann på den tiden lyssna klart på en ljudbok men den hade faktiskt kunnat vänta till idag. Sen vaknade dottern vid fem och då tyckte hon för en gång skull att det passade att ligga och jollra och skratta lite efter maten. Givetvis just i natt. Jag kan lova att i morgon natt sover vi som två små änglar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar