2014-08-26

Top ten Tuesday


Förr i världen var jag en riktig bibliotektsnörd och lånade stora delar av de böcker jag läser. De senaste tre åren har mitt bokköpande accelererat med ca 200 % (en realistisk gissning) och numera är önskelistan här lång som helst på böcker jag ännu inte äger men vill läsa. Här kommer tio. Och som vanligt är det The Broke and the Bookish som ställer frågan.

1. Takedown twenty av Janet Evanovich
2. Top secret Twenty-one av Janet Evanovich
3. Maus I & II av Art Spiegelman
4. The Final Empire av Brandon Sanderson
5. Trollkarlen från övärlden av Ursula K. LeGuin
6. Boxers and Saints av Gene Luen Yang
7. Jorden runt på 80 dagar av Jules Verne
8. Skattkammarön av Robert Louis Stevenson
9. Crown of Midnight av Sarah J Maas
10. Big girl Panties av Stephanie Evanovich

10 kommentarer:

  1. En del gamla godingar här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och jag vill gärna läsa dem. Och äga!!!

      Radera
  2. Mistbornserien vill jag också läsa men det tycks aldrig bli av...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag håller med, det verkar vara svårt att få tummen ur för min del.

      Radera
  3. Trollkarlen från övärlden kom hem till oss i helgen. Fast det var inte jag som fick den ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog mest sugen på den på grund av omslaget men så är det ju den där lilla detaljen att den verkar handla på något sätt om magi som gör den lite extra intressant.

      Radera
  4. Jag har en del att ta ikapp när det gäller Evanovich. Jag har läst tom bok nummer tretton och det är alltid trevligt att umgås med Plum & Co :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det. Är barnsligt förtjust i denna serie och måste definitiv skaffa hem resterande delar snart och läsa dem.

      Radera
  5. Skattkammarön är jag faktiskt också sugen på. Och jag vill verkligen börja läsa Evanovich.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Evanovich tycker jag definitivt du ska plocka upp asap. De är så hysteriskt roliga och bra och jag älskar dem.

      Radera