2014-08-01

Ytterligare ett inlägg om Harry Potter - ja, jag vet

Jag  äger alla Harry Potter-böckerna på svenska. Jag äger också bok 5, 6 & 7 på engelska. Men givetvis vill jag äga alla böckerna även på engelska. Har funderat på att försöka få tag på samma utgåva som jag har, men samtidigt finns det ju så många andra, vackrare utgåvor att samla på. Jag har ganska länge funderat på att skaffa denna:

 

Den är helt klart otroligt vacker och jag älskar verkligen första bokens omslag, det är verkligen själva kärnan till första boken och förmodligen under den scenen i filmen då jag började falla handlöst. Det är ett problem med detta box set bara. Det är amerikanskt med amerikansk titel på första boken. För mig heter boken The Philosopher stone - inte the Sorcerere's Stone.

Det var mitt i mina funderingar som jag hittade dessa:

Harry Potter and the Philosopher's StoneHarry Potter and the Chamber of Secrets
Harry Potter and the Prisoner of AzkabanHarry Potter and the Goblet of FireHarry Potter and the Order of the PhoenixHarry Potter and the Half-Blood PrinceHarry Potter and the Deathly Hallows

Oj vad snygga jag tycker dessa är. Superfina och mitt habegär växte. Valet får nog helt enkelt hamna på dessa för  oj, oj, oj. Det är Bloomsbury som ger ut denna utgåva.

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja visst är de. Jag hade lätt kunnat rama in omslagen och ha på väggarna här hemma.

      Radera
  2. Alltså jag har ju den översta boxen, men jag är så sugen på att köpa den här nya versionen också. Så himla snygga! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan aldrig få för mycket Harry Potter...

      Radera
  3. Jättefina omslag, men tycker att de avslöjar lite väl mycket av handlingen. Inget problem för sådana som oss som läst dem (flera gånger) men...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag i och för sig hålla med om men som sagt, för en annan är det inget problem.

      Radera