2014-08-01

Läsplaner för Augusti

August by Elsa Beskow, Jag älskade vinbärsörhängena när jag var liten. Älskarfortfarande röda vinbär.


Det går så otroligt bra att följa dessa läslistor, ändå fortsätter jag att skriva dem. Förra månaden klarade jag av att pricka av 4 av 10 böcker. Denna månaden kanske jag klarar 5 då. Om jag nu då kommer igång och läser igen. Många av böckerna på läslistan känner ni igen för nu måste jag verkligen ta tag i alla mina vackra recensionsböcker.


  • Attentatet - David Baldacci 
  • Einsteins arvingar - L.P Ramberg
  • Röd måne - Elisabeth Nemert
  • Minns mig som en ängel - Kristina Appelqvist
  • Zack - Mons Kallentoft och Markus Lutteman
  • Havskatten - Ann Rosman
  • För in de döda - Hilary Mantel
  • Monster och Vindunder - Kristofer Gustafsson
  • Afrikas öga - Daniel Hånerg Alonso
  • En enda natt - Simona Ahrnstedt
AttentatetEinsteins arvingarRöd MåneMinns mig som en ängelZackHavskattenMonster och vidunder : lexikon över världens väsenAfrikas ögaEn enda natt

2 kommentarer:

  1. Mysig läsning ser jag. Även jag har en hel del recex som jag måste läsa, har legat så mycket efter med dem efter vintern och vårens sjukdom och behandling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns som om det kommer bli mycket trevlig läsning framöver. Det är mycket som lockar och pockar och en del jag känner att jag måste ta tag i.

      Radera