2014-12-30

Boktolvan för 2015

Okej då, om ni nu ska tjata och locka så mycket. Jag tar väl och skriver en lista till över för mig nya författare som jag gärna upptäcker 2015. Det kallas visst boktolva och uppfanns väl först och främst av enligt O. Det ska bli väldigt spännande och se om jag kan klara av tolv av dessa författare.

  • Selma Lagerlöf
  • Ernest Hemingway
  • Ann Cleeves
  • Jasper Fford
  • Brandon Sanderson
  • Majgull Axelsson
  • Margaret Atwood
  • David Nichols
  • Libba Bray
  • Lian Hearn
  • Emelie Schepp
  • Morgan Rhodes
  • Cassandra Rose Clarke
  • Colleen Houck
  • Phillippa Gregory
  • Louise Penny
  • Gillian Flynn
  • Tom Rob Smith
  • Jonathan Safran Foer
  • Anna Karolina
  • Kate Morton
  • PD James
  • Sherlock Holmes
  • Kiersten White

5 kommentarer:

  1. Jag rekommenderar The Diviners av Libba Bray om du planerar att läsa hennes böcker nästa år. Uppföljaren kommer i april.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har den på min läsplatta och är defintivt sugen på att läsa den. Har också Ögat över månskäran här hemma och även den är jag lite sugen på.

      Radera
  2. Jasper Fford och Brandon Sanderson är jag extra nyfiken på :). En bok av Fford är faktiskt på väg hem i ett paket tack vare ett presentkort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är jättesugen på The Eyre-affair eftersom det är en av mina absolut favoritkaraktärer genom tiderna (Jane Eyre då) som är med på ett hörn. Vad gäller Sanderson så längtar jag jättemycket efter den översättning som kommer nu i vår av The Final Empire. Den lär definitivt bli läst under året.

      Radera

  3. Well explanation. This time gathered a huge knowledge from this this site.Want some more.Thanks
    clipping path service

    Photo Editing ServicesGhost Mannequin services

    SvaraRadera