2014-12-08

Belysning

Nu är det inte långt kvar till julafton. Tiden lär gå i rasande fart. Jag älskar julen, det är något med den som gör att jag återigen blir som ett litet barn. Men det bästa med julen är egentligen alla förberedelserna. Vi drar igång julmusiken på högsta volym, njuter av julens dofter som pepparkakor, apelsiner, hyasinter och glögg. En annan sak som gör tiden fram till jul så fantastisk är att det faktiskt blir ljusare. Något som hjälper till med detta är helt klart alla ljus, både levande ljus och inte fullt så levande som vi har i våra fönster.  När man har haft en november som har regnat bort är det väldigt trevligt med alla ljusen i december.  Det blir liksom lite extra mysigt att sitta och läsa till när man kan ha de mörk omkring sig, med bara stjärnornas ljus och då lite levande doftljus.
Är man då som jag och gärna tröttnar på sina advetsljusstakar och prydnader med jämna mellanrum så tycker jag definitivt att ni ska ta och kolla in på prylgrossen.se där det finns massor av fina advetsstjärnor och stakar, men även andra fina belysningar, som den ni ser nedan. Ta och kolla in där vetja. Själv ska jag gå och städa så att mina fönster kan göras fina till helgen.


image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar