2014-12-10

Att vara optimist

Var tar tiden vägen? Vad gör man med sitt liv eftersom timmarna helt plötsligt bara är bort? Varför har jag inte läst något sedan i fredags?

Nu är det faktiskt så att jag tycker det börjar bli lite dags att läsa igen. Okej, det är bara tre dagar, men när det finns så mycket böcker jag vill läsa nu i december och hittills inte har läst ut en enda bok då blir jag nästan stressad. Är det detta som kallas julstress. Dessutom har jag massor av julklappar kvar att inhanda, massor av tid som måste läggas på motion, vänner, och familj. Sen kommer januari och då ska jag börja ett nytt jobb. Så då lär jag väl knappast orka läsa något då heller. Nåja, det blir väl februari och mars någon gång också och då ska jag banne mig läsa.

Hälsningar den sanna optimisten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar