2014-12-05

Gilla böckers vår

Först var det Modernista som visade på en väldigt lovande vårutgivning. Nu följer Gilla Böcker i deras spår med massor av fantastiska böcker. Tyvärr kan jag väl säga att jag läst dem men de är så superbra så vissa av böckerna kan jag nästan tänka mig att läsa igen.

Livets outgrundliga mysterier

 Aristotle and Dante discover the secrets of the Universe är absolut en av de bästa böckerna jag har läst under 2014. Även om nu detta omslag inte kan mäta sig med det engelska på långa vägar så tycker jag absolut ni ska ta och läsa denna boken. Så bra!!!! Utkommer i februari 2015.
 
I ljusets makt
 
Här har vi översättningen av Shadow and Bone, ytterligare en väldigt bra bok som jag läst under 2014 och gillat skarpt. Här känner jag att jag måste ta mig viare i serien, då jag forfarande enbart (ett år senare ungefär) läst första boken trots att alla tre har kommit ut. Dessutom kanske jag behöver läsa om första boken för att komma ihåg något. Tur då att den kommer på svenska. Utkommer i april 2015.
 
 
Ett folk utan land
 
Titta, titta, titta. Det här är ju bara för bra. Första boken i The Lumatere Chronicles kommer på svenska. Finnikin of the Rock har fått namnet Ett folk utan land och det är en väldigt passande titel tycker jag. Läs, läs, läs om ni är det minsta intresserad av fantasy och vill ha en väldigt bra bok. Utkommer i maj 2015.
 
 
Athena
 
Sist ut i inlägget är Athena och det är den enda bok jag inte läst, men som jag definitivt skulle kunna tänka mig att läsa. Det verkar vara en dystopi för ungdomar och trots att det inte riktigt är min genre så är jag ändå nyfiken. Denna kommer i mars 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar