2015-08-23

Några tankar en söndag

Bibliothèque sonore de Lyon : enregistrement de livres pour non-voyants
  • Äntligen tillbaka i verkligheten känns det som. Och det är skönt, på sätt och vis. Men samtidigt kände jag att det nog var bra att ta en veckas paus från bloggen. För att slippa känna att den var ett stressmoment när det är så mycket annat man hellre vill göra. 
  • Under hela året har jag varit duktig och antecknat vad det har kommit hem för nya böcker till mig och givetvis vad jag har läst för böcker. Sen kom augusti och en väldigt förvirrad, oorganiserad och trött Anna tittade fram. Man tycker att man borde vara utvilad efter en semester, men jag tror att jag försoffar hjärnan lite för mycket under den och därför har jag svårt att hitta tillbaka till den igen när allt drar igång på allvar igen.
  • Skolan är igång igen. Och med den massor av goa elever. Det kommer bli en tuff hösttermin har jag en känsla av men det kommer att bli kul och lärorikt samtidigt också.
  • I morgon är det bara en månad kvar tills bokmässan drar igång. Det börjar kanske bli ännu mera dags att bekanta sig med allt man vill uppsöka. Jag har i alla fall påbörjat arbetet, men lite närmare får jag nog sätta igång och göra ett mer detaljerat schema. Som jag längtar nu!

4 kommentarer:

  1. Augusti brukar vara ganska kaosartad för mig också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad det är som gör det, men det är väl helt enkelt det att det är jobbigt att börja jobba igen.

      Radera
  2. Hoppas att du får en fin höst.

    SvaraRadera