2015-08-31

Nytt i hylla: Augusti

Det kan hända att det har kommit hem lite böcker till mig i augusti - fast jag har varit fruktansvärt dålig på att skriva upp vilka. Förhoppningsvis får jag därför med alla i detta inlägget, annars får jag väl helt enkelt komplettera listan senare.

 Ms. Marvel 2Ms. Marvel 3
Jag fortsätter att köpa och läsa denna underbara serietidning. Än så länge har jag i och för sig enbart läst Generation Why men Crushed kommer snart att bli läst, jag lovar.

Stark som en björn snabb som en örn
Något ovanlig lektyr för mig men jag är taggad på att läsa Stark som en björn snabb som en örn. Hittills har jag bara tjuvkikat lite i den och gillat vad jag sett so far...

Kungar & Drottningar
Denna ser jag så mycket fram emot att läsa. Måste bara läsa klart del 2 först. Rec ex från Idus förlag.

Dolda teckenMinna och MonsterungenMirell, ett rymdäventyrMånuretBardiens beskyddare
Från Idus kom också ett gäng andra barnböcker som jag ska se om jag hinner kolla närmare på. Tyvärr verkar många av dem vara del två i serier så jag får väl se om jag inte kan få tag på första delarna först.

Trummornas dån
Läser just nu och var helt enkelt tvungen att köpa den när jag hamnade i min Outlander-fas. Har 150 sidor kvar och ska se om jag inte hinner läsa klart den idag.

Ung i ghettot
Rec ex från Bazar som ska bli väldigt intressant att läsa. Ser jättemycket fram emot den.

Älskaren från huvudkontoret
Rec ex från Wahlström & Widstrand i from av en e-bok. Har påbörjat och så fort Trummornas dån är slut ska jag sluka denna. Har länge varit nyfiken på författaren.

Half bad : det mörka ödet
Äntligen fortsättningen på Ondskans son. Jag slukade ju första boken och hoppas på lika bra läsning i denna. Dessutom ser jag fram emot att träffa författaren på bokmässan. Rec ex från Semic förlag.

Var är Audrey?
Den 20:e september kommer mitt inlägg om Var är Audrey publiceras på bloggen som en del i B Wahlströms boggstafett. Ser jag mycket fram emot och jag kan meddela att boken redan är läst.

 Så, jag tror att det var allt. Det var några fler än vad jag trodde. Denna månaden har det definitivt inkommit mer än vad som har läst, Vilket kanske inte är jättebra. Men, men... många spännande böcker har jag att se fram emot.

6 kommentarer:

  1. Oj vad mycket kul, men son försökte få mig läsa serier, Fables tror jag den hette men nej det blir för svårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser inte mycket serier men den här tilltalade mig väldigt mycket. Dessutom är jag gift med en Marvel-nörd så jag tyckte jag måste få en liten inblick i hans värld och se vad som var så speciellt med Marvel och alla superhjältarna.

      Radera
  2. Ung i ghettot ska jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ska läsas väldigt snart, och jag ser väldigt mycket fram emot att läsa den.

      Radera
  3. Åh Crushed måste jag köpa och läsa snart =)!! Så bra serie ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är verkligen toppenbra. Jag tycker att hon är en frisk fläkt den där ms Marvel.

      Radera