2015-08-02

#tonår

När jag var sådär mitt emellan barn och tonår (avskyr ordet tween så det tänker jag inte använda mig av) började jag inse att barnböcker, det var ingenting för mig längre. Därför började jag söka mig till vuxenböckerna. I min värld då i slutet av 90-talet fanns det inget alternativ som jag visste om.
Det är väl tur då att det aldrig är för sent för någonting. Att som vuxen få upptäcka alla dessa underbara fantastiska böcker skrivna för dem som lär sig att upptäcka vad det är att bli vuxen och utforska sin identitet. Det finns de där lite djupare böckerna, och så finns det ju de där som lite mer tilltalar min fantasi och  min känsla för himlastormande känslor. Vad det gäller den sista kategorin så är det egentligen kanske tur att jag läser dem som vuxen, då jag inser att verkligheten inte riktigt ser ut så och att man kanske måste kämpa lite för den där kärleken. Oavsett så är jag väldigt tacksam att jag har upptäckt litteratur för tonåringar. För den är himla bra faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar