2016-01-10

Några tankar en söndag


Ilustración de Anda:
  • Så har den här veckan också försvunnit i rasande fart och med den det sista av julen. Nu står i och för sig min julgran kvar ännu och ljusstakarna skiner i fönstret. Tanken var att de skulle försvinna i helgen men jag har varit ganska så dålig och inte orkat mer än att plocka ihop alla tomtar och satt dem på vardagsrumbordet.
  • Inte heller har jag fått så värst mycket läst den här helgen, vilket jag ju hade räknat med. Istället har jag mest sovit och sovit, läst några sidor och sen sovit lite till.
  • Så till veckans positiva sak. Denna veckan få det bli umgänge. I fredags hade jag några vänner hemma och vi satt och pratade och drack vin till sena kvällen. Varför har man inte fler sådana kvällar, för det var alldeles utmärkt trevligt.
  • Två böcker har jag hunnit med den här veckan. En ny bekantskap och en väldigt gammal. Att läsa Janet Evanovich igen var lite som att träffa en gammal kompis. Jag måste verkligen läsa mer av henne nu den närmaste tiden.
  • En recension har det i alla fall blivit den här veckan. Inte fullt tillräckligt men bättre än inget. Nästa vecka vågar jag dock inte lova så mycket av den varan heller. För nu börjar min hjärna mer och mer vandra vidare till kommande sol och bad och vita tropiska stränder.
  • Igår kväll började vi titta på The Shannara Chronicles. För väldigt många år sedan (före bloggen) läste jag dessa utmärkta böcker av Terry Brooks. Serien började också lovande även om jag inte direkt känner igen handlingen från böckerna.

5 kommentarer:

  1. Det där med att plocka bort julen har min man hållit på med den senaste veckan, lite i taget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kommer det nog att få bli för mig också...

      Radera
  2. Hej, nu har jag hittat din blogg! Hittade genast lite boktips att skriva upp på "att läsa-listan".
    Tack för i fredags förresten, det var verkligen gott och väldigt trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittade hit. Jätteroligt i fredags tycker jag med och kul att du hittade lite lästips...

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera