2014-07-06

I Bokspegeln #3

Jag tänkte att jag varje söndag ska försöka att sammanfatta veckan som varit lite, att se hur det har gott med läsning, bloggning, bokköpande och mycket annat som kan vara förknippat med bloggen.

Så var sista jobbarveckan avklarad och som jag har längtat efter denna semester. Så helt klart en mycket väl godkänd vecka. Jag har bloggat väldigt mycket, jag har läst väldigt mycket och det har hittat hem en hel del böcker till mig.

För att börja med att sammanfatta vad jag har bloggat om. Givetvis har jag sammanfattat junis läsning och gjort en alldeles ny läslista för juli, en väldigt överambitiös sådan. Jag räknar helt klart med att läsa mycket nu när jag har semester. Nåja, några titlar ska jag väl i alla fall hinna med. Två recensioner har jag också hunnit med, Barfotadrottningen (en helt fantastisk läsning) och Längta. Sen har det varit lite om Bokmässan och en hel del om nya böcker jag skulle vilja ha. Ska jag skiva om allt jag har bloggat om denna veckan blir det ett väldigt långt inlägg så jag tror jag nöjer mig där men kolla för all del gärna om ni har missat något.

Detta är också veckan då Läs-a-loten sommar 2014 började.Och den har helt klart börjat bra med 3 avslutade böcker. 2 lästa och en bra lyssnad på lite grann, men ändock avslutad. Dessa böcker är Skuldens gudar av Michael Connelly (ljudboken), Throne of glass av Sarah J Maas samt Boktjuven av Markus Zusak. Dessa böcker har i och för sig avslutats denna helgen allihopa, men det spelar inte så stor roll.

Och så var det de där böckerna som hittat hem till mig denna veckan. Det är faktiskt bara recensionsexemplar, som om jag inte hade några innan. 


Böckerna är underifrån:
  • Attentatet av David Baldacci (recex av Bokfabriken)
  • Zack av Mons Kallentoft och Markus Lutteman (recex av Bookmark)
  • Trolldomsakademin 1 - Eldhäxan av Peter Bergting (recex av Semic)
  • Monster & Vidunder av Kristofer Gustafsson (recex av Semic)
  • Mazerunner I dödens labyrint av James Dashner (recex av Semic)
Tack alla för de fantastiskt fina böckerna

Höll nästan på att glömma. Det har kommit hem en bok till i mitt hem denna veckan och det är en vinst från Boklysten. Fossildrottningen av Micahel Mortimer står så fint i hyllan och väntar på att bli läst. Den tackar jag givetvis också för.

Omslagsbild: Fossildrottningen



En fortsatt trevlig kväll nu alla och läs på tok för mycket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar