2014-07-12

Mer läsning... och hjälp mig välja

BookTube-A-Thon

Nu var det ju så här att det var otroligt roligt att delta i läs-a-loten som Jenny och Nelly anordnade. Därför tänkte jag att jag faktiskt skulle hoppa på och var med i den read-a-thon som går av stapeln på måndag, nämligen BookTubeAThon. Nu är det ju inte så att jag har någon book tube kanal men man kan faktiskt vara med ändå. Jag kommer dock inte ställe för stora krav på mig denna veckan. Kommer inte alls få lika mycket lästid som jag har haft denna veckan.

Det är ett antal mål man ska försöka uppnå under veckan och utifrån det försöker jag göra min lilla läshög.

Mål:
1. Läs en bok med bilder i.
2. Starta och avsluta en serie
3. Läs en bok med rött på omslaget
4. Läs en bok av den genre du har läst minst i år.
5. Läs en bok som någon annan har valt åt dig.
6. Läs en bok och se sen filmen (bok-blir-film)
7. Läs 7 böcker eller minst 300 sidor per dag.

Ganska stora mål helt klart men man får kombinera två mål om man vill. Men som sagt - ingen press här. Det kommer jag inte ha tid med. Däremot vill jag gärna har er hjälp innan jag gör min läslista. Ni ska få välja en bok åt mig som jag ska läsa. De ni har att välja mellan är:

Röd måneEinsteins arvingarMinns mig som en ängelZackAttentatet

Snälla hjälp mig välja. I morgon eftermiddag kollar jag helt enkelt vilken som har mest röster.

Så nu ska jag gå och klura vidare på resten av böckerna.

Vill ni läsa mer om BookTubeAThon så kolla in Ariel Bissett's videor här.




10 kommentarer:

  1. Jag röstar på "Attentatet".

    SvaraRadera
  2. Vill oxå va med men hittade helt andra utmaningar där. Hm. Tycker också som Jenny att du ska läsa Attentatet. Annars är Röd måne väldigt spännande.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väldigt konstigt. Men tack för hjälpen i alla fall.

      Radera
  3. Jag röstar på Einsteins arvingar :)

    SvaraRadera
  4. Har också funderat på att haka på denna read-a-thon fast jag inte har booktube.

    Jag röstar förresten på Röd måne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ju så skönt och roligt att bara få ägna sig en hel vecka åt läsning så jag tänkte det var värt ett försök. Och tack för rösten....

      Radera
  5. Jag kanske är sent ute men jag röstar på Einsteins arvingar:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Lite sent men nu har jag två att välja på när jag ska läsa och det är ju inte fel. Den ska hur som helst läsas snart. Jag har ju dessutom påbörjat den.

      Radera