2017-06-23

Bokbloggsjerka 23-26 juni

[Beskow, Elsa] Blondchen in Bluten

Glad midsommar!

Jag får väl helt enkelt börja med det eftersom jag glömde skriva det i mitt tidigare inlägg idag. Utöver det så får det här bli ett snabbt svar på veckans bokbloggsjerka. Annika undrar denna vecka:

Vilken författare förekommer mest i din bokhylla?

Även om jag har många böcker av både Janet Evanovich, DAvid Baldacci, J.K Rowling och en del andra så finns det en författare som slår alla andra med hästlängder. Hela 42 böcker äger jag av Agatha Christie och jag kan lova er att fler lär det bli...

16 kommentarer:

  1. Böcker av Agatha Christie är nog trevligt att ha. Glad midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är absolut trevliga böcker att ha i hyllan. Hon är en sådan författare som passar mig utmärkt att plocka upp när jag inte har något annat som lockar, eller om jag är inne i en liten svacka. Då får jag genast lässuget tillbaka.

      Radera
  2. Inte dumt att ha böcker av Agatha Christie. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  3. Då har du en mer än vad jag har :) Samlade på mig hennes böcker någon gång på 80-talet och gillade dem verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju hennes böcker och är så glad när jag hittar någon gammal utgåva av henne. Och det roligaste av allt ihop är att jag har många böcker kvar att samla.

      Radera
  4. Oj, inte illa med så många Agatha Christie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är verkligen en trevlig samling. Kan vara någon dubblett men då med olika namn.

      Radera
  5. oj då! det var många. jag har faktiskt några titlar på engelska och ett par på svenska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nöjt mig med att samla dem på svenska. Skulle jag börja på engelska också, vilket jag säkert skulle kunna få för mig så har jag inga pengar kvar sen.

      Radera
  6. Pratade med min mamma om det här med vilken författare man har mest av och hon sa att det absolut var Christie i hennes fall. Och det tror jag också. Hon har nog flera hyllor med Christie-böcker.

    För mig är det Evanovich som slår alla med hästlängder. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad mysigt med flera hyllor. Jag har bara en även om just den är överfull.
      Evanovich har jag också väldigt många böcker av. Det är nog över tjugo stycken i alla fall.

      Radera
  7. Oj vad många du har av Christie!

    SvaraRadera
  8. Hennes böcker kan man inte få för många av 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen inte. En målbild är att ha alla...

      Radera