2017-06-02

Bokbloggsjerka 2-5 juni

Dottern och maken sover och det är alldeles tyst i huset. Den bästa stunden på dagen skulle jag nog vilja säga. Jag kan smyga upp, sitta lite vid datorn, äta lite frukost och pyssla lite med vad jag känner för. Jag tänkte börja med att besvara bokbloggsjerkan och denna veckan ställer Annika en fråga om sommaren.

Hur ser det ut hemma hos er ochv ad har ni planerat för "bokligt" i sommar (läslistor, bästa bok att läsa i hängmattan, böcker som ska få hänga med er när ni åker bort, etc.)?

Jag skulle nog lätt påstå att här nere i södra Sverige har definitivt sommaren kommit. Det är inga megatemperaturer att tala om men när är det någonsin det. Det är i alla fall barfota som gäller och det är ju alltid ett positivt tecken. Och att syrenen blommar för fullt, ja den är nästan till och med överblommad.
Jag har inte planerat något speciellt bokligt i sommar. Funderar på att försöka hitta något sommarbingo att vara med i men i övrigt kör jag på som vanligt. Hoppas på att hinna läsa några spännande böcker, gärna utomhus på kvällarna.

18 kommentarer:

  1. att läsa i dagsljus är speciellt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, fast jag föredrar av någon konstig anledning att läsa när det är mörkt. Det beror nog på att jag blir lugnare av mörkret.

      Radera
  2. härligt att rå sig själv i ett tyst hus. utomhusläsning är extra härligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte så många sådana stunder jag har för tillfället så därför gäller det att utnyttja dem. Utomhusläsning är verkligen något alldeles extra.

      Radera
  3. Ett tyst hus är skönt ibland :)

    Vet inte om du har sett den här sommarbingon https://www.facebook.com/groups/1708307399435219/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag hittade dit, men tack för tipset.

      Radera
  4. Här, strax utanför Karlstad, blommar också syrenen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är det kvittot på att sommaren är här.

      Radera
  5. Barfota... ja, dit har vi inte kommit. Eller kanske barnen då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har i och för sig gått konstant barfota i ett år ungefär men nu är de av och man kan springa både ute och inne barfota. Härligt...

      Radera
  6. Syrener är så fina, vår har inte börjat blomma än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela min trädgård är full, ja snart till och med överblommad. Skönt för dig att ha något att se fram emot då.

      Radera
  7. Såg precis bingot som Monika hakade på, det verkade roligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också hakat på och ser också fram emot det.

      Radera
  8. Jag tänker nog också köra sommarbingot ovan, verkar kul.

    SvaraRadera
  9. Syren är så fina och så väldoftande! Älskar syrener! Sommarbingo har jag testat och det är rätt kul faktiskt, men i år blir det planlös läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något speciellt med syrendoft. Doftar sommar...

      Radera