2017-06-01

Helgfrågan v.22


Det har blivit dags att besvara veckans helgfråga som Mia ställer. Den här veckan lyder frågan;

Vad kan störa din läsning?

Förutom det självklara svaret att dottern brukar ha en förmåga att vakna så fort jag sätter mig och ska börja läsa så är det telefonen. Det finns ju så mycket spännande man måste se och läsa där i. Jag kan fullständigt fastna i Instagram, Blogger och Facebook. Och är det inte sociala medier så är det något idiotiskt hjärndödande spel, eller en shoppingapp som jag ändå inte kan handla i på grund av prioriteringar och föräldraledighet. Nej telefonen är helt enkelt en riktig tidstjuv.

Mia undrar också lite sådär som en bonusfråga om vi brukar fira nationaldagen. Här är det snabba och tråkiga svaret Nej! Vi firar inte det allra minsta, men det är ju skönt med en röd dag lite sådär extra.

26 kommentarer:

  1. Telefonen är lätt att fastna i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För lätt... man har den ju alltid med sig.

      Radera
  2. Instagram fastnar man lätt i även i många andra grejer på telefonen, surfplattan och datorn! Lästidstjuvar hela högen. Så en stuga i skogen helt ensammen då kanske man skulle lyckas läsa mer eller så gör man allting annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns säkert något annat man kan fastna i trots att man är ensam och telefonlös Men det skulle helt klart vara skönt att prova.

      Radera
  3. Instagram har jag inte fastnat i än, men det finns en massa annat som lockar, inte svårt alls att fastna i mobilen eller paddan som det oftast blir för min del ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är ju det där med lättillgängligheten i mobilen och plattan.

      Radera
  4. Har också lätt för att fastna i telefonen och göra allt annat än läsa :)

    SvaraRadera
  5. Telefonen fastnar jag inte i men datorn är det värre med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den finns ju också som ett alternativ och det går lite grann i vågor vilket av det jag fastnar i.

      Radera
  6. Telefonen är nog främst något man ringer med eller möjligtvis skickar sms med, det händer väldigt sällan att jag surfar med den. I alla fall inte hemma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, vad duktig du är. Jag använder min telefon till i princip allt.

      Radera
  7. Den där telefonen är väldigt lätt att fastna i! Det är lite för smidigt att man har internet även i den, den är ju lite lättare att ha med sig i sängen tex och så ska man kolla lite snabbt innan man ska läsa.... och sen är man fast!

    SvaraRadera
  8. telefonen inget större störningsmoment såvida den inte ringer, förstås. mera datorn i så fall

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig kan det mycket väl bli båda.

      Radera
  9. Instagram fastnar jag också i. Och Quizkampen. Annars gör jag inte så mycket på telefonen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har mina sociala medier där och det är lätt att fastna i både insta, facebook och blogglovin. Men man måste ju hålla sig ajour också.

      Radera
  10. Sociala medier tar mycket tid, men jag försöker begränsa mig även om det är svårt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde också försöka begränsa mig.

      Radera
  11. Vi brukar inte heller fira Nationaldagen, trots att jag tycker att man skall passa på att göra varje vardag till en fest om det går. Däremot har vi alltid firat ändå den 6 juni, eftersom det är min födelsedag. Jag funderade faktiskt på om vi skulle åka till Skansen i år och fira Nationaldagen, men jag gillar inte att gå och trängas med mängder av folk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis i efterskott då. Och varje vardag till fest är ju en alldeles lysande filosofi. Den vill jag anamma.

      Radera
  12. Ja usch, det finns så mycket på nätet som kan kan fastna vid.

    SvaraRadera
  13. Jag fastnar lätt för Instagram också

    SvaraRadera