2017-06-08

Sommarpocket - mina tips!

Boktanken började med att tipsa oss om tre pocketar som hon rekommenderar oss att läsa i sommar. Sen har jag sett att ni är andra om har gjort det också och jag tänkte att jag inte skulle vara sämre. Så här kommer mina tre bästa pockettips inför lata dagar...


1. Lite Ahnhem passar utmärkt i sommar. Offer utan ansikte är i och för sig andra boken han skrev men kronologiskt så är den först. Så jag röstar för att ni läser den. Deckare är utmärkt sommarläsning.

2. Granne med döden av Alex Marwood nämnde jag visst bara för någon dag sedan här på bloggen men tänker ändå föreslå den för det är en riktigt bra deckare. Jag läste den förra sommaren och kunde inte släppa den ifrån mig. Så läs för all del.

3. Jag kör på 3x deckare vad det verkar, men tycker nog att det passar bäst på sommaren. Pepparkakshuset låter kanske inte så somrigt men denna inledande bok på Carin Gerhardsens Hammarbyserie är riktigt bra. Precis vad man vill ha ut av en svensk deckare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar