2011-12-03

Vänner!

Jag är ett stort fan av serien Vänner. Äger alla säsongerna på dvd och de tittas på lite titt som tätt. I ett avsnitt bestämmer Joey och Rachel att de ska läsa varandras böcker. Joey (min stora favorit brukar bara läsa på baksidan av flingkartongen) kan inte förstå varför Rachel kan läsa samma bok många gånger. Den boken är just Little Women av Louisa May Alcott. Joey börjar läsa den och är fast. Vid något tillfälle hamnar till och med boken i frysen för att det är för jobbigt om jag inte missminner mig.

Nu är det min tur att läsa Unga kvinnor. Undrar om jag fastnar precis som Rachel och Joey. Ska bli mycket spännande att se. Dessutom är det ju en riktig klassiker och jag är för att läsa klassisker, trots att man får sprida ut dem lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar