2016-04-30

En dag på stan & trevlig valborg till er alla

En heldag har nu spenderats på stan i absolut bästa sällskap i form av systersonen, hans mamma och syster och min alldeles egna mamma med. Vi har bara gått runt och tagit det lugnt, ätit en mysig (och extremt god) lunch och bäst av allt (enligt systersonen) varit i godisaffären. Nu är jag hemma ska så vara hela kvällen. Men inte själv för jag får grillbesök och champange ska drickas. 
Men jag handlade faktiskt något på stan idag, något som det var extremt länge sedan jag handlade. Jag handlade en bok till fullpris på Akademibokhandeln i stan. Det är egentligen inte klokt att en bok ska kosta 229 kronor men jag hade ett presentkort så betalade bara 29 och det var ju helt överkomligt. Nu kanske ni tycker det låter konstigt att jag inte brukar handla böcker så ofta men helt ärligt så har mitt bokköpande minskat ganska så mycket det senaste halvåret och jag brukar definitivt inte handla på en boklåda utan mer på nätet. Så jag är extremt nöjd.
Nu hoppas jag bara att jag får ro till att sätta mig ner och läsa Kraften av Siri Pettersen för det är verkligen något jag sett fram emot.


Avslutningsvis vill jag passa på att önska er alla en riktigt trevlig Valborgsmässoafton och att ni får möjlighet att fira på det sätt ni själva tycker allra bäst om.

2 kommentarer:

  1. För typ tio år sedan köpte jag de flesta böcker på nätet, men det blir mer och mer vanlig bokhandel för mig och nu är det sällan det blir en beställning på nätet. Jag köper bara pocket och gillar bokhandlarnas fyra för tre och att jag kan klämma, känna och kolla textstorlek innan köpet. :)

    SvaraRadera