2012-01-29

Gabaldon

När jag lyssnade på Främlingen av Diana Gabaldon så kändes det som om jag satt fast i ett skruvstäd. Jag älskade den och tog nog både en och två extra prommenade bara för att få lyssna lite extra. Sen efter x antal timmar så var den slut. Fortsättningen var jag bara tvungen att få tag på.
Mitt första alternativ är nästan uteslutande att vända sig till biblioteket för att försöka få tag på den. Och visst hade de den, men den var utlånad - och dessutom försenad. Varje dag var jag sen inne och kollade på bibliotekets hemsida men efter en månad började jag förstå att något var lite på tok. Fortfarande försenad. Klick till adlibris och där beställde jag den (fråga mig inte varför jag inte gjort det tidigare). Då hade i alla fall det där behovet av att läsa fortsättningen lagt sig en aning och det dröjde ytteligare ett tag innan jag tog upp Slända i bärnsten. Och början var inte riktigt som jag hade tänkt mig och då kröp en rädsla på mig. Tänk om denna inte är lika bra - tänk om jag sabbar min läsupplevelse. Dessutom är boken en tegelsten modell större och pytteliten text.
Därför har bok nu legat orörd i bokyllan i nära ett halvår. Hundra sidor in har jag kommit men nu har jag bestämt mig för att läsa fortsättningen. Det bara måste bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar