2012-01-22

The Lincoln Lawyer

Ibland när man läser så otroligt mycket böcker kan det faktsikt vara svårt att komma ihåg varenda en man har läst. Ibland är det otroligt frustrerande och ibland är det faktiskt ganska bra. Som igår t ex när sambon och jag satte oss för att se på Lincoln Lawyer med Matthew McConaughey. Jag läste/lyssnade på boken för ett antal år sedan och kan väl egentligen inte komma ihåg så där värst mycket av den, mer än att jag inte tyckte det var en av Michael Connellys bästa böcker.
Samtidigt som jag ser filmen börjar den komma tillbaka sakta men säkert, även om jag bara kommer ihåg grunderna. Och jag tyckte faktsikt att filmen var riktigt bra. McConaughey spelar Mickey Haller på ett utmärkt sätt och det gör absolut ingenting att jag har läst boken innan. Ibland kan till och med filmen vara bättre än boken eller i alla fall komplettera varandra på ett utmärkt sätt. Det är till och med så att jag skulle kunna tänka mig att läsa Lincoln Lawyer igen. Det finns också en fortsättning på boken (fristående) som heter Gatans lag som jag tyckte var helt ok när jag läste den.

The Lincoln Lawyer Poster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar