2012-01-04

Myskväll med mig själv

Ikväll har jag haft en riktigt myskväll med mig själv eftersom sambon jobbar. Lite trött och sliten efter första dagen på jobbet igen efter en lång och välbehövlig julledighet så orkade jag inte ens plocka upp en bok. Istället har det blivit två filmer.

Först såg jag filmen om Beatrix Potter, Miss Potter, med Rene Zellwegger i huvudrollen. Underbara landskap och fantastiska bilder fick stå för underhållningen. Tycker att det är facinerande att barn än i dag älskar böckerna om Peter Rabbit och alla det andra.

Den andra filmen blev The Spiderwick Cronicles. Vad kan kännas mer avslappnande än en film om älvor och troll som slåss över en bok som innehåller alla hemligheterna till den magiska världen. Har länge velat läsa dessa böcker för jag tycker de verkar så underbart mysiga. Nu har jag ännu mera anledning att försöka leta upp dem.

Nu är det sängen som väntar på mig. Och lite läst i min bok From Nothing Hill with love... actually får det nog allt bli. Har inte hunnit så långt men den verkar lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar