2012-01-21

Med förkärlek till gamla böcker

Loppis är bra. Otroligt bra skulle jag vilja säga. Tänk att kunna fynda allt mellan himmel och jord för några enstaka guldtior. Idag på morgonen har jag hunnit med två stycken. OCh hade jag haft pengar hade jag kunnat fynda otroligt mycket. Hittade bland annat en sting-hylla (dessa otroligt vackra bokhyllor som jag gärna hade ägt en eller ett par av), men en vecka innan lön fanns det ingen möjlighet att införskaffa denna. Där fanns också en otroligt vacker gammal radiomöbel. Samma sak här.
Böcker däremot är alltid billigt på loppis. Såg en otroligt vacker gammal bibel men där kunde jag ta mitt förnuft tillfånga, för ärligt - vad ska jag med en bibel till hur vacker den är? Däremot fyndade jag 10 andra böcker för den blygsamma summan 60 kronor. Och jag har en förmåga att köpa gamla böcker när jag är på loppis. Böcker som är från början av 1900-talet. Klassiker som är så vackra så man knappt behöver läsa dem. Jag kan bara titta. Idag hittade jag en samlingsvolym av Jack Londons böcker, Farväl till vapen av Hemingway och lite blandade klassiska pocketböcker, även de vackra på sitt sätt.



Bortom stjärnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar