2012-01-03

Jag har gjort det igen.

Och nu tycker till och med jag att det får vara slutköpt på böcker ett tag framöver så att jag hinner ikapp någorlunda med mitt läsande.
För att förklara lite närmare så var sambon och jag på Maxi och skulle handla i går eftermiddag. Det som hamnade i korgen var inte först och främst mat. Det var givetvis böcker (och lite filmer till sambon). Har väldigt svårt att gå förbi ett ställ med massor av spännande pocketböcker för endast 29 kronor styck. Det vore närmast slöseri med pengar att bara gå förbi.

Dessa böcker hamnade i alla fall i korgen och senare i min bokhylla:


  • Fladdermusmannen av Nesbo. Första delen om polisen Harry Hole. Har en bok av Nesbo tidigare och gillade den, så det här ska bli intressant.
  • Gargoylen Andrew Davidsson. Har läste en mängd spännande recensioner om denna bok. Inte varit så jättesugen på den innan, men för 29 kronor får den gärna följa med hem.
  • Boktjuven av Markus Zusak. Vill helst läsa med en gång men går vackert vänta lite.
  • Spelaren av Harlan Coben
  • Mästaren av Harlan Coben. Del 1 och 2 om Myron Bolitar. Det är väl välkänt vad jag tycker om den god Coben vid det här laget.
  • Nostradamus av Mario Reading. En äventyrsroman. Precis min stil.
Längtar efter att få läsa dessa böcker. Ska bara sätta mig och läsa ut Corpus Delicti först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar