2016-03-28

5 saker ni inte visste om mig

Reading cures all.:

Först ut tror jag att Anna på Sagan om Sagorna var och efter det har jag sett den här typen av inlägg lite var stans och tyckte det kunde vara roligt att göra den själv. Eftersom jag dessutom lider av energibrist till att komma på egna inlägga så passar det utmärkt att göra denna nu.

1. Hur många gånger man än räknar så kommer man enbart att komma fram till att jag har nio tår. Fråga pappa, han letade, och letade där på BB för typ 30+ år sedan och han hittade inte den saknade tån. Jag har dessutom väldig olika stora fötter och ett ben var länge längre än det andra tills läkaren bestämde sig för att gå in och borra lite i knät för att stoppa tillväxten.

2. Förutom förut nämnda operation i knät så gör jag allt jag kan för att hålla mig undan sjukvården. Är barnsligt rädd för sjukhus och läkare och hela den biten. Inte helt lysande och vansinnig grej att vara rädd för egentligen - men jag kan inte riktigt hjälpa det.

3. Jag är en väldigt slarvig och stökig människa. Och då menar jag att det kan se ut ungefär som ett bombnedslag hemma hos oss. Jag tror att det hela egentligen beror på lathet för jag precis som många andra trivs med att ha ordning och reda runt omkring mig. Men städandet har jag numera försökt skapa en rutin till - jag måste för det första skriva upp i min kalender att jag måste städa, annars blir det sällan gjort. Och så brukar jag unna mig lite blommor när det väl är färdigstädat.

4. Som bekant älskar jag ju fantasy. Men det tog väldigt lång tid innan jag blev färdig till att börja läsa de där magiskt underbara böckerna. Jag hade en klasskompis på gymnasiet som alltid satt med en fantasybok i näven, varenda rast vi hade. Hon hävdade att jag skulle gilla genren, men jag envisades med att det skulle jag inte alls. Det var ju för väl att jag vågade prova den några år senare och att envisheten inte fick vinna.

5. Jag äger en sommarstuga tillsammans med min syster. Den ligger ute i skogen och jag är väldigt dålig på att ta mig tid för att besöka den. Kanske kan jag ta mig lite tid i sommar för an riktig läshelg då jag får vara ifred och inga saker distraherar. Men det är mer troligt att jag stannar hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar