2016-03-06

Några tankar en söndag


 :
  • Bebisar får helt klart bli veckans absolut bästa. Och i plural får det också bli. Igår blev jag ju som jag nämnde moster för andra gången, och idag fick jag ett kusinbarn för första gången. Med tanke på att jag bara har en kusin så är det lite extra stort. Så idag har jag fått mostergosa och är ganska så nöjd med livet helt enkelt.
  • Snart har det gått en veckan av Ta kontroll över bokhyllan och jag har hunnit med fyra stycken hyllvärmare och det är jag väldigt nöjd över. Näst ut blir Half a King av Joe Abercrombie som jag köpte på bokmässan 2015. Ska bli skönt med lite fantasy nu för jag känner att det är ganska så länge sedan nu. 
  • Melina Marchetta håller på att klättra upp i toppen av den där skaran med författare som man bara älskar. Nu har jag läst fem stycken av hennes böcker och älskat varenda en av dem. Vad jag kan hitta så finns det tre titlar till av henne; Looking for Alibrandi, The Piper's Son och The Gorgon in the Gully varav den sista verkar vara en barnbok. Någon som har läst någon av böckerna. Själv behöver jag nog införskaffa och läsa.
  • Så var det problemet med böckerna att recensera. Nu är högen enorm och jag får nog helt enkelt ta en kväll utan att läsa och bara koncentrera mig på att skriva. Problemet är att under veckan som kommer finns det inte så mycket tid. Jag måste mer börja fokusera på min träning och sen är det personalmöte och annat tråkigt. 
  • Nu har jag den senaste tiden avverkat ganska så många böcker från min bokhylla och helt plötsligt kom det ett behov över mig, ett behov av att köpa böcker. Inte bra... jag måste hålla ut. Får inte köpa något just nu.
Ha en fortsatt trevlig söndag alla ni där ute. Själv ska jag läsa.

4 kommentarer:

  1. Jag läser jag också. Hyllvärmartävlingen har verkligen sporrat mig, så kul! Jag är halvvägs i min tredje bok för månaden.

    Ska bli kul att få veta vad du tycker om Joe Abercrombie. Jag har en bok av honom oläst i hyllan - en riktig hyllvärmare den också - The Blade Itself.

    Måste komma igång att läsa Melina Marchetta. :-)

    Recensionshögen är jättestor för mig med, jag som tänkt recensera allt jag läser i år. Jag ligger också verkligen efter!

    Lycka till med läsande och recensionsskrivande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att det går bra för dig och att tävlingen är en sporre. Det är skönt när man får igång läsflytet ordentligt. Vad gäller Abercrombie så är jag också väldigt nyfiken. Jag orkade läsa ca 50 sidor i den i går och än så länge verkar den lovande. Men jag lovar att återkomma.

      Radera
  2. Tack för tipset om Melina Marchetta, verkar vara en författare i min smak efter att ha kollat på nätet. Har precis lånat e-boken Jellicoe Road. Undrar om den underbara bilden ovanför är ett bokomslag. Känner igen det där med "att-recensera-högen" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att kunna tipsa. Jag har verkligen älskat allt jag läst av Marchetta. Vad gäller bilden har jag faktiskt inte en aning om vad det är för bild. Jag har hittat den på Pinterest där man kan hitta alla möjliga fantastiska bilder.

      Radera