2016-03-20

En smakebit på søndag: Black Widow Forever Red


För tillfället går det ganska så sakta att läsa. Jag har ärligt talat inte en aning om varför. Söndag däremot brukar vara en läsdag (eller i alla fall vill jag inbilla mig det). Men nu ska jag i alla fall bjuda på en smakbit ur Marvelboken Black Widow Forever Red av Margaret Stohl. Den handlar om Black Widow aka Natasha Romanoff (ni vet hon i Avengers) och om Ava Orlova som på något sätt verkar ha en länk till den världsberömda lönnmördaren tillika superhjälten.

The bullets didn't stop coming. They ripped across the roof, streaking past their targets by millimiters.
Ivan brought the big guns. Ivan want me back, Ava thought, her palms cold and sweaty. Even his name made her want to retch.

Det här är helt klart lite annorlunda läsning men jag har blivit så indoktrinerad i det här med superhjältar av mannen så jag gillar det. Sen är det ju alltid roligt att prova något nytt.

Fler smakbitar hittar ni som vanligt hos Mari på Flukten fra virkeligheten.

22 kommentarer:

  1. Jag gillar Black Widow, så jag blir lite nyfiken på den här. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är väldigt roligt att hon har tagit sig in i böckernas värld.

      Radera
  2. Tack för smakebiten är det en serie?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte om det är en serie eller inte. Men det går säkert att ta reda på via goodreads.

      Radera
  3. När det gäller Marvel så tror jag att jag håller mig till filmerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filmerna är fantastiskt bra, men det kommer jag aldrig att erkänna för mannen.

      Radera
  4. Låter fartfyllt, tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Superhjältar gillar jag på film, men har inte läst någon sådan bok faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är första gången för mig med i bokform. Har läst någon serietidning men det är ju ändå inte riktigt samma sak.

      Radera
  6. Jeg liker også superhelter, har lest masse av disse seriene som ung! Datteren min er kjempegod til å tegne, og da jeg fylte 40 tegnet hun meg som superhelt i gave. Den har jeg tatt godt vare på. Takk for smakebit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken rolig present, det blir ju lite extra speciellt verkligen.

      Radera
  7. visst ska en pröva nytt! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt nyttigt, man kan ju bli totalt överraskad.

      Radera
  8. Tack för smakbiten. Har hört talas om denna men inte riktigt kikat på vad boken handlar om. Får ta och göra det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag valde att gå in i den utan att veta så där värst mycket. Gillar att göra så. Men nu när jag har läst lite mer än halva hade det inte gjort så mycket att veta innan vad den handlar om.

      Radera
  9. Jeg er veldig glad i Marvels univers og leser gjerne tegneserier om de ulike heltene, utenom å se filmene selvfølgelig :-) Jeg har ikke lest bøker, og det tenker jeg at jeg kanskje må gjøre noe med :-) Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första gången som sagt för mig också med en bok, men det är en trevlig upplevelse. Jag vill personligen läsa fler serier, för har hittills enbart läst om Ms Marvel.

      Radera