2016-03-11

Bokbloggsjerka 11-14 mars

jerka11Hej och hå... Det är ingen bra fredag idag, men nu är jag i alla fall hemma och dem kommer bara att bli bättre. Och då börjar vi med en jerka och sen ska jag koka mig en kopp te och ut och sätta mig i solen tror jag banne mig.

Vilken är din favorit när det gäller ljudböcker (bok, uppläsare eller både och)?

För mig finns det en solklar vinnare och det är Stephen Frys uppläsning av Harry Potter böckerna. Jag har har lyssnat på dem mängder med gånger och kommer att lyssna på dem många gånger till. Så enkelt är det ibland.

22 kommentarer:

  1. Jag har varit ute på långpromenad i vårsolen. Dock utan ljudbok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag gissar jag på att du kunnat höra fåglar istället och det är ju nästan lika bra ibland.

      Radera
  2. Man blir så glad när det är så här fint väder! Ljudböcker fungerar inte alls för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst blir man glad av fint väder. Det lyser upp annars ganska så dystra tankar idag. Ljudböcker för mig däremot är ett behov. Jag älskar dem.

      Radera
  3. Låter som ett tips jag blir sugen på att prova! Har bara läst de på svenska, fram till och med sista boken som jag läste på engelska. Och det var länge sedan jag läste de första delarna, så att lyssna på dem vore kanske inte så dumt! Jag hoppas att de är oavkortade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är absolut oavkortade och väl värda en lyssning. Tycker absolut att du ska ge dig i kast med dem.

      Radera
  4. Sista tiden har ljudböcker inte alls fungerat för mig och jag saknar det. Hoppas jag får lyssnarlusten tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl precis som med all läsning att det går lite i vågor. Men förr eller senare kommer den säkert tillbaka till dig.

      Radera
  5. Jag älskar ljudböcker, tycker de förgyller stunder då man ska göra trista saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig. Det är helt fantastiskt att lyssna på ljudböcker.

      Radera
  6. Just den uppläsningen verkar det vara många som gillar. Jag gick promenad idag men då med en vän så vi pratade :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är ju inte helt fel det heller att ha någon att prata med. Men ibland är det skönt att få vara för sig själv. Det är ett sätt för mig att ladda batterierna.

      Radera
  7. säger också Stephen Fry. två flugor i en smäll. Harry Potter och ljudbok. tack vare Stephen Fry

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör han det otroligt bra. Jag bara älskar hans uppläsning.

      Radera
  8. Måste testa dom nån gång!

    SvaraRadera
  9. Jag lyssnade på ljudböcker för några år sedan och nu tänker jag testa igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska göra. Personligen tycker jag ju att det är otroligt avkopplande.

      Radera
  10. Stephen Fry for President!

    SvaraRadera
  11. Det är många som nämnt Stephen Fry och HP!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste ju helt enkelt bevisa att de är bra. :)

      Radera