2018-05-06

En smakebit på søndag: Patrioterna

Smakebit på søndag

Jag fortsätter att tipsa om Patrioterna av Pascal Engman den här söndagen i veckans smakbit. I morse blev jag färdig att påbörja den så smått, jag har inte hunnit så värst långt så därför kommer min smakbit från sida 27.

PatrioternaIbrahim Chamsai skulle en dryg månad senare placera en bomb i sin Taxi Stockholm-bil och spränga trettiotvå svenskar till döds i landets dittills blodigaste terrordåd. Men det visste han ingenting om när han väntade på körningar utanför McDonald's på Sveavägen. 

Läser man vidare i texten lite så beskriver den hur nöjd Ibrahim är med Sverige så det gör definitivt mig nyfiken på att läsa vidare för att se varför han ni spränger den där bomben. Vill du också läsa den här boken så tycker jag att du ska kolla upp min utlottning av ett ex på mitt Instagram. Mer info om det kan ni också läsa här.

Som vanligt kan ni hitta fler smakbitar hos Astrid Terese på bloggen Betraktninger

12 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten, den här är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag ska erkänna att även jag blir nyfiken på hur det kunde gå från nöjd till bomb på en månad. Ska kanske vara med i utlottningen :)

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! Har sett den här dyka upp lite här och var, låter lite spännande.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakebiten, jag har boken men oläst tyvärr.

    SvaraRadera
  5. tack för smakbiten o ha en skön söndag

    SvaraRadera
  6. Det er ikke alltid jeg liker slike frempek. Noen forfattere er flinke med dem, men det finnes flere forfattere som ikke mestrer helt denne kunsten.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  7. knasig värld, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. okänd författare för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Den där boken köpte jag hem nyligen. Tycker att den verkar intressant. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  10. Vilken otroligt välskriven roman, och en debut dessutom. Jag tyckte väldigt mycket om den.

    SvaraRadera