2018-05-09

Döden går på museum av Jan Mårtensson



I den här boken är Johan Homan på museum och ska kolla in utställningen Sveriges klenoder där huvudattraktionen är Kung Erik XIV kronjuveler. Men så drabbas museet av ett inbrott och osäljbara rikedomar försvinner. Som vanligt blandas Homan in i utredningen som leder till mord och mystik.


Åh vad jag är glad att jag börjat lyssna igenom de här böckerna om Johan Homan och att jag har många kvar som jag kan ta mig an lite då och då när jag känner för det. Boken i fråga är lite lagom spännande även om den är ganska så förutsägbar, men är inte alla pusseldeckare det i allt utom själva upplösningen. Det är stillsamt och underhållande och precis den typ av bok som är utmärkt att lyssna på när man vill slappna av.
Jag kommer absolut att fortsätta med serien och jag kommer försöka börja samla på mig böckerna när jag kommer över dem till en billig penning. Så ja tänkte slänga ut en fråga till er som läst och följt serien länge, behöver man läsa böckerna i rätt ordning?

Döden går på museum får 3/5 i betyg av mig.

Jag har lyssnat via Storytel.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon.

1 kommentar:

  1. Jag älskar Homandeckare! Jag läser dem inte i ordning och det fungerar alldeles utmärkt.Gör som du, köper när jag hittar dem för en billig peng och läser dem när jag känner för en mysdeckare.

    SvaraRadera