2018-04-16

Mitt namn är av Elisophie Andrée



Jag har läst något så ovanlig som en diktsamling. Det brukar ju inte direkt vara min vanliga genre men för ett tag sedan fick jag en förfrågan om att läsa och jag tänkte att jag skulle ge det en chans. Och det är jag glad att jag gjorde för det här är en liten samling av dikter som verkligen får en att tänka efter ett var extra, om hur det är att vara tjej, om hur det är att kämpa mot maktstrukturer (lite extra aktuellt just nu) och att få vara den man är och inte anpassas in i en mall.



Sen är det kanske i min mening lite radikalt på vissa platser, eller kanske inte radikalt utan helt enkelt inte jag. Jag kan inte riktigt förklara men jag känner mig kanske lite för gammal då författaren är betydligt yngre än jag. Jag vet inte riktig.

Sen kan jag kanske också konstatera att fortfarande är nog inte poesi min genre. Jag berörs inte på djupet och jag har svårt att få till något flyt i läsandet. För mig blir det inte mjukt, för mig blir det hackigt.

Men trots allt så är det en bra liten samling texter som jag är glad över att få ha läst.

Mitt namn är får 3/5 i betyg av mig.

Tack till författaren för recensionsexemplaret.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar