2014-03-31

Att läsa i april

"April, April, the snow is gone. April, April, the flowers have come. April, April, green and brown, Bells on your collar and willow on your crown. April, April watch the sky, the showers are sweet, but soon go by. April, April, where are your leaves? Soon, soon they'll be here, for winter's gone and Spring is near." -Elsa Beskow (from "Around the Year")

Redan april och jag vet ärligt talat inte vart detta året har tagit vägen hittills. I april räknar jag inte med att hinna läsa så där värst mycket. April är månaden då jag ska klara av en massa utvecklingssamtal på jobbet och så lär det bli en hel del bröllopspysslande. En sådan här månad är det bra att ljudböcker finns.

Även om jag nu inte lär hinna läsa så mycket måste jag ändå sammanställa en liten lista, mest för att det är så roligt att göra listor, mindre kul att följa dem. Men listan blir betydligt kortare.

  • Ögonblick att minnas - Nora Roberts (påbörjad)
  • Något av Agatha Christie
  • Beautiful Creatures Bok 3 - Cami Garcia & Margareth Stohl
  • Den vita drottningen - Philippa Gregory
  • Den lyckligaste dagen - Nora Roberts
  • Siege and Strom - Leigh Bardugo

2 kommentarer:

  1. Är också sugen på att läsa något av Agatha Christie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så mysig läsning. Jag har några stående här hemma i bokhyllan som jag tänkte att jag kunde ta mig an denna månaden, förmodligen ganska snart.

      Radera