2014-03-28

Bokbloggsjerka 28-31mars

Fredag och dags för jerka hos Annika. Denna veckans fråga gillar jag väldigt mycket.

Är det här något som du skulle kunna tänka dig att göra? Vad skulle det i så fall bli, och inte minst, var på kroppen skulle du placera konstverket?

Jag är redan tatuerad. Nu ska ni inte tro att det är massor utan två så ganska diskreta tatueringar på skuldran och på vaden. Dessutom har jag planer på att tatuera mig igen, eventuellt redan till hösten. Däremot är jag lite osäker vad det gäller motiv och placering. Något bokligt är jag ganska säker på att jag vill ha, har till och med funderat kring om jag skulle hitta något ur Harry Potter. Men samtidigt känns det inte så orginellt och kanske inte heller något jag skulle tycka vansinnig mycket om när jag är 50+. Citat är fint att ha tycker jag och kanske blir det något litet vackert citat skrivet på eller runt en bok. Jag vet ärligt inte riktigt. För som sagt, det är ett beslut man får leva med hela livet och som kräver eftertanke.
Vad gäller placering så tycker jag det är grymt snyggt på undersidan av underarmen. Även kring nycketbenet är snyggt om det är en liten diskret tatuering.
Nu ska jag fortsätta fundera och leta inspiration hos flera bokbloggare.

27 kommentarer:

  1. Min svåger tatuerade in Nalle Puh när han var runt 18. När han var runt 30 så tyckte han inte det var så kul längre, jag tror till och med han tagit bort den. Det gäller verkligen att göra rätt val.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det viktigt. Samtidigt är det viktigt att tänka att den tatueringen var viktig just då och kanske ska man tänka på det också när man är vuxen.

      Radera
  2. Ja, det är ju frågan vilket citat som kan hålla hela livet. Man skulle ju vilja att det hade personlig betydelse men ändå passar alla åldrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det viktigt. Kräver definitivt eftertanke.

      Radera
  3. Vad och var, två saker som jag tycker skulle vara riktigt svåra om jag upptäckte något som jag bara var tvungen att tatuera :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket viktigt. Själv är jag sådan att jag tycker det är viktigt att möjligheten att gömma den finns, och så vill jag kunna visa upp den ibland.

      Radera
  4. Jag skulle nog inte kunna bestämma mig, jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förmodligen därför jag inte har fler än två. För bestämma sig är allt annat lätt. Jag har svårt att bestämma vad jag ska äta när jag är på restaurang liksom.

      Radera
  5. Det är svåra och viktiga beslut, som man måste kunna leva med. Men också lite spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket spännande och känslan av en ny tatuering är väldigt skön. Lite beroendeframkallande.

      Radera
  6. Jag har tre och planerar nu att göra min fjärde :) Vet vad det blir men har inte riktigt bestämt placering, är lite inne på antingen på undersidan av underarmen eller som du skrev kring nyckelbenet.
    Gäller verkligen att veta vad man vill ha då de är för resten av livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Så är det jo okej med ett ställe där man förhoppningsvis inte blir så skrynklig.

      Radera
  7. Att leta och fundera är halva nöjet. Och en bra tatuerare kan göra underverk med ens idéer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Nu blir jag ännu mera sugen på att tatuera mig.

      Radera
  8. Ja man får ju fundera ordentligt vad man ska göra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst får man göra det. Väldigt viktigt beslut.

      Radera
  9. Håller med, små tatueringar med rätt form är skitsnyggt vid nyckelbenet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt snyggt, men jag har en känsla av att det gör ganska ont där med tunn hud och ebn som lugger synliga.

      Radera
  10. Kan inte vara lätt att hitta exakt rätt citat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen inte. Men kanske hittar jag något en dag.

      Radera
  11. Svårt att välja något som ska sitta där hela livet... Jag kommer nog aldrig att tatuera mig så känns skönt att slippa välja! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välja är som nämnt tidigare inte min starka sida men en tatuering till vill jag i alla fall ha.

      Radera
  12. Blir ju nyfiken på de du redan har... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ena är ett litet bi som jag har på min skuldra. Det är den tatuering jag gjorde när jag var ung och dum men den passar ändå in. Den andra är en j-symbol, en gammal egyptisk symbol som bland annat betyder livets nyckel. Den tatuerade jag när jag var i en stor förändringsfas i mitt liv, bland annat gick jag ner väldigt mycket i vikt, samt att jag i samband blev ihop med min nu blivande man.

      Radera
    2. Det skulle stå ankh-symbol, inte j-symbol.

      Radera
  13. Jag har fem tatueringar gjorda och flera i tanke som jag vill göra. Men ingen text, tänk om tatueraren skulle stava fel...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en hemsk tanke. Kanske ska undvika text då, eller i alla fall väldigt långa citat där risken borde öka.

      Radera