2014-03-08

Lou

För ett tg sedan lånade jag serien om Lou volym 1-5 av Julien neel på biblioteket. Jag hade hört så mycket positivt om dem så jag tänkte det kan ju vara roligt att ge dessa seriealbum en chans. Så glad jag är att jag gjorde det.

Albumen handlar om Lou som är en tjej i slutet av barndomen/tidiga tonåren och som brottas med känslor och problem som alla andra tjejer och killar gör i den ålderna. Det handlar om förälskelser, vänskap, kontakten man har med sina föräldrar (i det här fallet mamma och hennes nya pojkvän). De innehåller många roliga karktärer, en roligt katt och spännande miljöer. Bäst måst jag erkänna att jag tycker om momorn. En tjurig gammal kärring som aldrig kan erkänna att någoting är postitivt.

Albumen är helt fantastiska och jag älskar dem. Är väldigt sugen på att köpa hem dem för att ha dem för att ibland kunna plocka fram dem för att titta lite i dem och läsa några stycker då och då. Jag kan varmt rekommendera dem till alla som inte är vana att läsa seriealbum, som jag, för att det är lätt och väldigt trevligt.

Nu ska jag bara få tag på volym 6 för att få läsa det också.

Lou 1. Dagboksdagar (inbunden)Lou 2. Sommarblues (inbunden)Lou 3. Busskyrkogården (inbunden)Lou 4. Förälskelser (inbunden)Lou 5. Laser Ninja (inbunden)

2 kommentarer: