2014-03-07

Det fula språket tittade fram

Det här har absolut inte varit en bra datorvecka för mig. I början av veckan blev min mail hackad av någon j'*vla dåre - ursäkta språket. Att vara maillös känns väldigt konstigt med tanke på att jag har i stort sätt kollat min mail varje dag i 10 års tid.
Tyvärr tog det inte slut här. I går kväll efter det att sambon hade rengjort min dator från diverse damm så fick den för sig att börja slå knistor kring sig och sedan vägra startas över huvud taget. Med andra ord så är jag inte bara maillös utan datorlös också.
Vet inte hur lång tid det kommer att ta att laga problemet med datorn eller om det istället blir en ny dator. Ovasett lär det var lite tystare kring mig här ett litet tag. Ska försöka komma åt sambons dator ibland men den är ganska upptagen av spel.
Hoppas ni har lite överseende med mig så hoppas jag att vi hör snart igen.

Early Computers.  My school kids celebrated the 40th Anniversary of ENIAC big time!
Kanske är det en sådan här dator man ska ha nästa gång.

4 kommentarer:

  1. Åh fy så jobbigt. Känner igen situationen med att det är svårt att få låna dator av gubben som spelar flitigt. Så är det även hos oss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste helt enkelt ha en egen om jag ska få sitta där alls. Inget att välja på. Dessutom måste jag erkänna att jag sitter ganska mycket över lag vid datorn.

      Radera
  2. Låt sambon läsa för dej istället!!

    SvaraRadera