2014-03-26

Vår?

Igår snöade det. Eller i alla fall snöblandat regn. Idag sitter jag och tittar ut på alla knoppar som är på väg att brista (okej kanske inte brista men de är ordentligt gröna och syns på långt håll). I trädgården växer vitsippor och gräsmattan börjar få en fin grön färg. Till och med rosorna visar tecken på att vilja komma fram, bladen alltså. Typisk svensk vår kanske? Och tidig är den också.
Nu ska jag dra iväg till jobbet för att förbereda nästa vårsysselsättning, nämligen alla utvecklingssamtal.

Nu undrar ni kanske vad det här inlägget hade med böcker att göra eftersom detta är en bokblogg. Ingenting svarar jag då. Det var bara en liten allmän uppdatering på mitt liv.


4 kommentarer:

  1. Kul att bryta av med lite vardagsinlägg emellanåt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände att jag behövde det lite. Men snart återkommer bokinläggen.

      Radera
  2. En vitsippa behöver ingen ursäkt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad jag älskar vitsippor. Bästa vårtecknet.

      Radera